Jedan od najpoznatijih kantautora na ovim područjima imao je buran život i karijeru. Danas ćemo se malo pozabaviti njegovim ljubavnim životom. Poznato je da je imao više ljepotica u svojoj ljubavnoj karijeri.

Jedna Ljubav, Tri Života: Priča o Arsen Dediću, Gabi Novak i Milji Vujanović

Ljubavna priča između slavnog kantautora Arsena Dedića, njegove supruge Gabi Novak i Milje Vujanović, žene koja je neizbrisivo obilježila njegov život, fascinantna je saga o emocijama, prijateljstvu i sudbini koja nadilazi vrijeme. Iako su Arsen i Gabi bili u braku, veza sa Miljom ostala je duboko urezana u njegovom srcu.

Gabi je bila svjesna tog posebnog odnosa, ali nikada nije osjećala ljubomoru. Razumjela je duboki prijateljski i podržavajući odnos između Arsena i Milje, koji je trajao i u najtežim trenucima njihovih života.

Milja Vujanović bila je izuzetna žena s raznolikim talentima i interesima. Njena ljepota bila je prepoznata kada je osvojila titulu Mis Srbije 1967. godine, a ubrzo nakon toga stekla je slavu kao glumica u filmu “Rani radovi” iz 1969. godine, koji je osvojio Zlatnog medvjeda na Berlinalu.

Međutim, Milja je odlučila da se oslobodi konvencionalnih uloga koje su je svodile na golišavu ljepoticu i posvetila se astrologiji, što je bilo dokaz njene snage i nezavisnosti. Njena odluka da napusti glumački svijet i istraži kosmičke sile bila je izraz njene potrage za dubljim smislom i autentičnim životom.

Nakon susreta sa Miletom Duporom, poznatim astrologom Balkana, Milja je započela svoju novinarsku karijeru, što je bilo presudno za njen dalji put. Otvorila je prvi Astro centar na Balkanu i stekla međunarodno priznate diplome, postavši član američke federacije astrologa.

Njena sposobnost da nasluti događaje, pa čak i vlastitu sudbinu, fascinirala je mnoge. Pored astrologa, Milju su inspirisali i drugi vidovnjaci tog vremena, a njeno poznavanje slavnih ličnosti, uključujući i Arsena Dedića, kojem je bila stalna inspiracija i prijateljica do kraja života, samo je učvrstilo njen status u kulturnim krugovima.

Jedna od najupečatljivijih anegdota iz njenog života je njena kratka romansa sa Robertom De Nirom tokom 70-ih godina u Beogradu. Iako De Niro tada nije bio svjetska zvijezda kakva je danas, njihov susret ostao je upamćen kao dio Miljinog bogatog i burnog ljubavnog života.

Ova priča o Milji i De Niru često se prepričava kao anegdota o susretu dvoje umjetničkih duša koje su, iako nakratko, spojile svoje svjetove. Njeno poznavanje i privlačenje muškaraca iz cijelog svijeta govori o njenoj karizmi i neobičnoj privlačnosti koja je nadilazila fizičku ljepotu i otkrivala njenu unutarnju snagu.

Sudbina Milje Vujanović bila je tragična, naročito nakon sudbonosnog susreta s Obradom Zijakom, čovjekom koji će odlučno promijeniti njen život. Njihova veza završila je pucnjavom nakon burne svađe, što je Milji ostavilo trajnu povredu i kvadriplegiju.

Iako je sama zatražila njegovo oslobađanje uz obrazloženje da će mu najveća kazna biti briga o njoj, to je izazvalo brojne kontroverze i nevjericu kod svih koji su je poznavali, uključujući i njenu kćerku Mašu.

Ovaj događaj je značajno uticao na Miljinu reputaciju, ali i na percepciju javnosti o njoj kao ženi koja prkosi konvencionalnim normama.

Osam godina nakon tragičnog incidenta, 4. juna 2005., Milja je preminula, ostavivši iza sebe dvoje djece i bogatu, ali prekinutu karijeru. Njena životna priča ostaje svjedočanstvo o ženi koja je bila mnoštvo stvari: ljepotica, intelektualka, umjetnica, i mistik.

Za Arsena Dedića, ona je bila vječna inspiracija, dok je za druge bila oličenje fatalne žene. Iako je njen život završio tragično, njen duh živi kroz sjećanja na njenu ljepotu, harizmu i posebnu energiju, ostavljajući trajan utisak na sve koji su je poznavali ili slušali o njoj.

Njen doprinos kulturi i astrologiji ostaje neizbrisiv, a njena priča simbol je nesalomljive volje i neukrotivog duha.

Gabi Novak – dama bezvremenskog glasa

U povijesti muzičke scene nekadašnje Jugoslavije i današnje Hrvatske postoji nekoliko imena koja se spominju s posebnim poštovanjem, a jedno od njih svakako je i Gabi Novak. Rođena kao Gabrijela Novak 8. jula 1936. godine u Berlinu, ona je od najranijeg djetinjstva bila okružena različitim kulturama i umjetničkim utjecajima. Njen otac, Đuro Novak, bio je Hrvat s otoka Hvara, a majka, Elisabeth Reiman, bila je Njemica. Ratne okolnosti ubrzo su promijenile tok njenog djetinjstva – porodica se preselila u Hvar, a potom i u Zagreb. U Zagrebu je Gabi završila Školu primijenjenih umjetnosti, što je bio njen prvi ozbiljan doticaj sa svijetom estetike i umjetničkog izražavanja.

Prije nego što je zakoračila na muzičku scenu, Gabi je radila u Zagreb filmu, gdje je učestvovala u produkciji animiranih filmova. Njen put u muziku bio je gotovo slučajan – prirodno nadarena za pjevanje, ali i scenski nastup, počela je privlačiti pažnju muzičara i producenata sredinom 50-ih godina. Isprva je nastupala na radijskim emisijama i festivalima, a vrlo brzo je njezin glas postao prepoznatljiv po toplini, eleganciji i emocionalnoj dubini.

Prvi veliki iskorak došao je 1958. godine kada je na Bled Jazz Festivalu imala priliku nastupiti s legendarnim Louisom Armstrongom. Bio je to trenutak koji je obilježio početak jedne zavidne karijere, ali i potvrdio da njen talent nije prolazan. Tokom 60-ih i 70-ih Gabi je postala jedna od najcjenjenijih pjevačica na prostoru bivše Jugoslavije. Njeni nastupi na festivalima u Opatiji, Zagrebu, Beogradu i Splitu često su donosili nagrade, a pjesme su se pretvarale u evergreene.

Njena muzika nije bila klasični komercijalni pop. Gabi je imala poseban senzibilitet za tekstove i aranžmane – birala je pjesme koje su imale emotivnu težinu, sofisticiranost i umjetničku vrijednost. Pjevala je pop, šansone, jazz standarde i balade, a uvijek ih je interpretirala s profinjenošću koja ju je razlikovala od mnogih kolega. Njena suradnja s tada mladim kantautorima, među kojima je posebno važna ona s Arsenom Dedićem, otvorila je novo poglavlje u njenoj karijeri. Arsen, pjesnik i muzičar, pisao je za nju pjesme koje su bile male muzičke priče, a ona ih je pretvarala u emotivne minijature koje su ostajale urezane u pamćenju slušatelja.

Osim što je bila muzički izuzetna, Gabi je imala i prepoznatljiv scenski nastup – elegantna, decentna, bez pretjeranih pokreta, ali s pogledom i glasom koji su govorili više od bilo kakvog teatralnog izražavanja. Njena interpretacija pjesama uvijek je imala dozu intime, kao da pjeva samo jednoj osobi, a istovremeno dopire do tisuća.

Tokom svoje karijere objavila je niz albuma i singlova, od kojih su mnogi postali klasici. Pjesme poput „Pamtim samo sretne dane“, „Nada“, „Hrabri ljudi“, „Sanjam te“ ili „Mjesecu je dosadno“ i danas imaju posebno mjesto u antologiji domaće muzike. Njen glas bio je i ostao sinonim za sofisticiranost – rijetka je pjevačica koja je uspjela spojiti umjetnički integritet i široku popularnost.

Privatno, Gabi Novak bila je i ostala povezana s muzikom na najintimniji način. Njena životna i umjetnička veza s Arsenom Dedićem jedna je od najpoznatijih ljubavnih priča domaće muzičke scene. Zajedno su stvorili ne samo niz nezaboravnih pjesama, nego i zajednički život ispunjen umjetnošću, međusobnom podrškom i poštovanjem. Njihov sin, Matija Dedić, naslijedio je muzički talent – danas je jedan od najistaknutijih jazz pijanista u regiji, a Gabi je često isticala ponos zbog njegovih uspjeha.

Iako se tokom godina povlačila iz intenzivnog javnog života, Gabi je nastavila nastupati na posebnim koncertima, često u pratnji svog sina. Njeni nastupi nisu bili puki recitali starih hitova – svaki put donosila je novu emociju, novu interpretaciju, kao da pjesme žive zajedno s njom i mijenjaju se kroz vrijeme.

Dobitnica je brojnih priznanja i nagrada za životno djelo, a njen doprinos muzičkoj kulturi regiona neprocjenjiv je. Mnogi je smatraju jednom od prvih dama jugoslavenske šansone, a u Hrvatskoj je gotovo institucija sama po sebi. Ono što je posebno kod Gabi Novak jeste činjenica da nikada nije podležala trendovima – uvijek je pjevala ono što osjeća, bez kompromisa i bez pokušaja da se prilagodi komercijalnim tokovima po svaku cijenu.

Danas, s više od šest desetljeća na sceni, Gabi Novak ostaje simbol elegancije, umjetničke dosljednosti i emotivne iskrenosti u muzici. Njena karijera svjedoči o vremenu kada su pjesme bile male umjetničke tvorevine, a pjevači glasnici emocija, a ne samo izvođači. Ona je primjer kako se umjetnost može stvarati iz srca i kako se može ostati vjeran sebi kroz sve promjene koje donosi život.

U svijetu brzih hitova i prolazne slave, Gabi Novak je podsjetnik da istinska vrijednost traje – baš kao i njen glas, koji i danas može ganuti do suza svakoga tko je spreman poslušati ga otvorenog srca.