Muškarcima su automobili nepresušna tema a među razgovorima najčešće se priča o najbržim, najskupljim, najvećim ali i najpouzdanijim automobilima. Jedan mehaničar je s nama podijelio svoje mišljenje o tome koji je najpouzdaniji auto, odnosno koji auto se najmanje kvari. Možda i neće biti toliko iznenađenej za prave poznavaoce automobila.
Iskustvo s nebrojenim motorima i kvarovima naučilo je britanskog majstora Džejmsa Gudhenda jednu važnu stvar – kad je u pitanju dugotrajnost i pouzdanost, japanska filozofija proizvodnje automobila nema konkurenciju. U intervjuu za poznati britanski medij, Gudhend je otvoreno govorio o svojim zapažanjima nakon višegodišnjeg rada u automehaničarskoj radionici, gde su kroz njegove ruke prošli automobili svih brendova i godišta.

Kada bi morao da izdvoji marku na koju se možeš osloniti i kad je najhladnije zimsko jutro ili kad si na usred autoputa stotinama kilometara daleko od kuće – bez dileme bira Hondu. Njegova preporuka za sve koji žele vozilo koje neće zahtijevati stalne popravke i koje je napravljeno da traje jeste upravo ova japanska marka.
S entuzijazmom posebno izdvaja modele poput Honde Civic i Jazz – kompaktna, ali izuzetno otporna vozila koja su, prema njegovim riječima, prava mjera za svakodnevne vozače koji žele mir u glavi i sigurno vozilo pod nogama. I kao šlag na tortu – kad su ga pitali šta on sam vozi, s osmijehom je priznao da je i njegov izbor – Honda.
Majstor koji zna šta traje – vozi ono što preporučuje.
– Da su svi ljudi na svijetu dovoljno pametni da voze Hondu, ja bih vjerovatno morao zatvoriti radionicu i tražiti novi posao – uz osmijeh komentariše iskusni britanski automehaničar Džejms u razgovoru za Reach PLC, prema pisanju Mirror-a.
Kada su ga pitali zašto toliko hvali japansku automobilsku školu, nije se dugo dvoumio. Prema njegovim riječima, automobili iz Hondine radionice nisu samo vozila – to su inženjerska remek-djela. Među desetinama marki i hiljadama vozila koje je popravljao, upravo se Honda izdvaja kao oličenje izdržljivosti. Kao primjer navodi jednu staru damu na četiri točka – Hondu staru više od dvije decenije, s nevjerovatnih 320.000 kilometara, čiji motor, kako kaže, “prede kao mačka” i ne proizvodi ni najmanju vibraciju. “Da stavim šolju čaja na haubu dok motor radi – ne bi se ni kapljica pomjerila”, dodaje kroz šalu.
Zanimljivo, iako je Honda njegova profesionalna ljubav, kada su mu postavili pitanje koji automobil lično vozi, odgovorio je da je njegov izbor u svakodnevici luksuzni i prostrani Volvo V90. Ali nije mogao sakriti ni svoje drugo automobilsko zadovoljstvo – BMW M3 star 15 godina, rezervisan za vožnje iz čistog užitka. Jer, kako kaže, i majstor ima pravo da se ponekad provoza za dušu.
Britanski automobilski stručnjaci okupljeni oko renomiranog magazina “WhatCar?” već godinama hvale Hondu Jazz kao jednog od najpouzdanijih predstavnika u klasi malih gradskih automobila.
Ipak, uprkos sjajnim ocenama kada je riječ o mehaničkoj postojanosti i praktičnosti u enterijeru, Jazz nikada nije uspio da se probije na sam vrh prodajnih lista. Njegovi rivali – poput Volkswagena Polo ili Opel Corse – redovno su privlačili širu publiku, vjerovatno zahvaljujući agresivnijem marketingu i većoj prisutnosti na tržištu. Dok su se drugi modeli prodavali u ogromnim količinama, Jazz je ostao tiha preporuka poznavalaca – skroman, ali izuzetno pouzdan saputnik.
Honda automobili: Japanski inženjering koji traje generacijama
Kada se govori o automobilima koji kombinuju pouzdanost, efikasnost i inženjersku preciznost, ime Honda se gotovo uvijek nađe pri vrhu liste. Ova japanska marka, osnovana daleke 1948. godine od strane vizionara Soichira Honde, izrasla je iz male radionice u globalnog automobilskog giganta poznatog po svom odmjerenom, ali i revolucionarnom pristupu proizvodnji automobila.
Filozofija kvaliteta
Za razliku od mnogih proizvođača koji su često težili estetici i luksuzu kao primarnim vrednostima, Honda je uvijek bila usmjerena na ono što vozač zaista osjeća – sigurnost, dugovječnost i vozački užitak. Njihova vozila su godinama slovila za “automobile koji se rijetko kvare”, i to ne bez razloga. U svakom modelu, od najmanjeg gradskog auta do sportskih limuzina i SUV vozila, provlači se ista nit – pažnja prema detaljima.
Legendarni modeli
Honda Civic, jedan od najpoznatijih modela kompanije, prvi put se pojavio na tržištu 1972. godine. Kroz desetine godina i generacija, Civic je postao sinonim za kompaktnost, agilnost i, prije svega, pouzdanost. Sredinom 90-ih, Civic je stekao kultni status među mlađim vozačima i ljubiteljima tuninga, zahvaljujući svojim čvrstim motorima i lakoj modifikaciji.
Honda Accord, kao veći brat Civica, osmišljen je za one koji traže više prostora i sofisticiraniju vožnju. Poznat po udobnosti, bogatoj opremi i dugom vijeku trajanja, Accord je bio čest izbor porodičnih vozača, ali i poslovnih ljudi koji su željeli vozilo koje ne traži mnogo, ali pruža puno.
Honda Jazz (poznata i kao Honda Fit na nekim tržištima), iako manje popularna u prodajnim brojkama, jedno je od najsvestranijih vozila u svojoj klasi. Zahvaljujući tzv. “Magic Seat” sistemu, enterijer Jazz-a nudi nevjerovatnu fleksibilnost u prevozu tereta, a sve to uz karakterističnu Honda pouzdanost.
VTEC tehnologija – simbol inovacije
Jedna od najprepoznatljivijih karakteristika Honda motora jeste legendarni VTEC sistem (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), koji omogućava promjenjivu kontrolu nad ventilima u zavisnosti od broja obrtaja. Ova tehnologija je omogućila vozačima da uživaju u štedljivoj vožnji pri nižim obrtajima, ali i u sportskom performansu kada je to potrebno. VTEC je postao zaštitni znak Hondine posvećenosti dinamičkoj vožnji i tehnološkom razvoju.
Hibridna i električna era
Kao i ostatak industrije, i Honda je zakoračila u doba elektrifikacije. Već krajem 90-ih pojavila se Honda Insight, jedan od prvih serijski proizvedenih hibridnih automobila na svijetu. U novijem periodu, modeli poput Honda CR-V Hybrid i Honda e – potpuno električni gradski automobil s retro futurističkim dizajnom – pokazuju da Honda ne odustaje od svog tehnološkog pravca, već ga unapređuje za novu generaciju vozača.
SUV ponuda
Iako je poznatija po svojim kompaktnim i limuzinskim modelima, Honda je napravila ozbiljan iskorak i u segmentu SUV vozila. Honda CR-V je jedan od najprodavanijih SUV-ova u svijetu, i često se nalazi na listama najpouzdanijih vozila te klase. Tu je i HR-V, manji SUV koji kombinuje gradske dimenzije s povišenom pozicijom sjedenja, idealan za vozače koji žele osjećaj sigurnosti, ali i lakoću upravljanja u urbanim sredinama.
Sportski DNK
Honda nije samo sinonim za praktične i pouzdane automobile – ova kompanija ima duboke korijene u motorsportu. Od učešća u Formula 1, do razvoja legendarnog Honda NSX sportskog automobila koji je konkurisao Ferrariju, Honda je pokazala da zna napraviti automobil koji se vozi s dušom. NSX je, između ostalog, bio jedan od prvih superautomobila sa aluminijumskim monokokom, a pri njegovom razvoju učestvovao je i čuveni vozač Ayrton Senna.
Honda automobili ne viču – oni govore tiho, ali sigurno. Nisu uvijek na naslovnicama zbog dramatičnog dizajna ili glamuroznih enterijera, ali su vrlo često u garažama onih koji cijene trajnost, funkcionalnost i tehničku izvrsnost. Bilo da tražite vozilo za svakodnevne obaveze, porodična putovanja ili sportski užitak, Honda ima model koji će vam vjerno služiti godinama.
U vremenu kada automobili sve više liče jedni na druge, Honda ostaje autentična – tihi saveznik na putu, napravljen da traje.