Ima li većeg dječačkog sna od toga da posjeduje Play Station. Danas je dosta više djece u mogućnosti da ga posjeduje nego nekad, u vrijeme kada je izašao prvi Play Station. Postao je prava senzacija i preokret na tržištu igračkih konzola a svako dijete je maštalo da posjeduje jedan. Danas prenosimo jedan razgovor klinaca koji su baš iz te kategorije.
–Odlično. Znaš šta, evo tebi 10 pa kupi i meni jedan.
PlayStation je mnogo više od obične konzole – to je simbol jedne generacije, tehnološka revolucija, kulturni fenomen i svojevrsni svijet u koji su uronile milijarde ljudi širom planete. Njegova priča traje više od tri decenije i isprepletena je inovacijama, emocijama, legendarnim igrama i nevjerovatnim transformacijama u načinu na koji ljudi doživljavaju zabavu.
Početak legende: kako je sve počelo

Priča o PlayStationu počinje 1988. godine, i to sasvim slučajno – u saradnji između japanskog Sonyja i Nintenda. Sony je tada razvijao CD dodatak za Nintendovu konzolu Super Nintendo, ali je došlo do nesporazuma oko ugovora. Nintendo je prekinuo saradnju i odlučio se za partnerstvo s kompanijom Philips. Ta izdaja postala je sudbonosna: Ken Kutaragi, tada mladi inženjer u Sonyju, uvjerio je rukovodstvo da samostalno nastave razvoj sopstvene konzole. Tako je rođen projekat koji će promijeniti istoriju – PlayStation.
PlayStation (1994–2000): početak jedne ere
Originalni PlayStation, poznat i kao PS1, lansiran je 3. decembra 1994. u Japanu, a godinu kasnije i širom svijeta. Bila je to prva konzola koja je masovno koristila CD-ROM, nudeći daleko veći kapacitet od tadašnjih kartridža. Iako je naizgled bio samo “još jedan uređaj za igranje”, PS1 je uveo novi standard: 3D grafiku, kinematografske scene, glasovnu glumu i kompleksne priče.
Naslovi poput Metal Gear Solid, Resident Evil, Gran Turismo, Final Fantasy VII, Tekken 3 i Crash Bandicoot postali su ikone. Sony je stvorio prepoznatljive junake koji su postali lice brenda – Crash, Spyro, Solid Snake, Cloud Strife. Do kraja svog životnog ciklusa, PS1 je prodat u više od 102 miliona primjeraka, što ga čini jednom od najprodavanijih konzola u istoriji.
Za mnoge, PlayStation 1 bio je ulaz u svijet mašte i tehnologije – vrijeme kada su diskovi škrgutali u pogonu, a zvuk početnog loga Sony Computer Entertainment-a izazivao uzbuđenje. Taj zvuk i danas budi nostalgiju.
PlayStation 2 (2000–2013): zlatno doba

Godine 2000. Sony je lansirao PlayStation 2 (PS2), konzolu koja će postati najprodavanija u istoriji, sa više od 155 miliona jedinica širom svijeta. PS2 nije bio samo konzola – bio je i DVD plejer, u vremenu kada su DVD diskovi tek osvajali tržište. To ga je učinilo multifunkcionalnim uređajem koji je bio poželjan čak i onima koji nisu gameri.
Tehnički napredak bio je ogroman: procesor “Emotion Engine”, grafika koja je pomjerala granice, i mogućnost igranja PS1 igara zahvaljujući unazadnoj kompatibilnosti. Ali najveći razlog uspjeha bile su igre: GTA: San Andreas, Shadow of the Colossus, God of War, Final Fantasy X, Gran Turismo 4, Pro Evolution Soccer, Resident Evil 4, Silent Hill 2, i mnogi drugi.
PS2 je bio most između dječjeg igranja i ozbiljne zabave. Tada su igre postale filmske, emotivne, duboke – a Sony je izgradio reputaciju najmoćnijeg imena u industriji zabave. Mnogi i danas smatraju PS2 najboljom konzolom svih vremena jer je spojila jednostavnost, moć i ogroman katalog naslova.
PlayStation 3 (2006–2017): borba i revolucija

Treća generacija – PlayStation 3 (PS3) – pojavila se 2006. godine i donijela je potpuno novu tehnologiju, ali i ozbiljne izazove. Sony je uveo Blu-ray format, čime je omogućio igrama i filmovima veći kvalitet slike i zvuka. Međutim, cijena je bila visoka – PS3 je koštao i preko 600 dolara u startu, što je mnoge odbilo.
U početku, konzola se teško borila protiv konkurencije poput Xbox 360, ali je s vremenom, zahvaljujući izuzetnim igrama i stalnim ažuriranjima, postala ogroman uspjeh. PS3 je predstavio igre koje su redefinisale interaktivnu umjetnost: The Last of Us, Uncharted, Red Dead Redemption, Metal Gear Solid 4, Heavy Rain, Demon’s Souls.
Osim toga, PS3 je uveo i PlayStation Network (PSN) – digitalnu platformu za online igranje, kupovinu i komunikaciju, što je postalo temelj za budućnost Sonyjeve gaming infrastrukture. Iako je početak bio težak, PS3 je završio kao pobjednik dugoročne trke, sa više od 87 miliona prodanih primjeraka.
PlayStation 4 (2013–2020): savršeni balans snage i jednostavnosti

Kada je PlayStation 4 (PS4) stigao 2013. godine, Sony je naučio lekciju iz prethodne generacije: fokusirati se na igre, developere i jednostavnost. PS4 je donio elegantan dizajn, moćnu arhitekturu, i prijateljski korisnički interfejs.
Ova konzola je ušla u srca miliona igrača, posebno zahvaljujući ekskluzivnim naslovima: God of War (2018), Horizon Zero Dawn, Bloodborne, Marvel’s Spider-Man, The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima. Svaka od ovih igara bila je umjetničko djelo, kombinacija emocija, grafike i muzike kakva se ranije nije viđala.
PlayStation 4 je prodat u preko 117 miliona jedinica, čime je postao jedna od najuspješnijih konzola ikad. Osim toga, uveo je sistem Share – dijeljenje trenutaka, snimaka i streamova sa prijateljima – i integraciju sa društvenim mrežama. PS4 je od običnog uređaja postao centar digitalnog života.
PlayStation 5 (2020–danas): nova era brzine i realizma
Današnji PlayStation 5 (PS5), lansiran krajem 2020. godine, označio je početak nove generacije u svakom smislu. Već sam izgled konzole djeluje futuristički – masivno, bijelo kućište sa svjetlosnim linijama i elegantnim oblinama.
Najveći skok donosi SSD disk koji gotovo potpuno eliminiše vrijeme učitavanja, i DualSense kontroler sa haptičkom povratnom vezom i adaptivnim okidačima, koji igraču omogućuju da “osjeti” teksturu terena, trzaje oružja ili naprezanje luka.
Grafički kapacitet podržava 4K rezoluciju, ray tracing (realistične refleksije i svjetlo), i frame rate do 120 fps-a. PS5 je mašina koja briše granicu između stvarnosti i igre.
Ekskluzive poput Demon’s Souls Remake, Horizon Forbidden West, Spider-Man: Miles Morales, God of War: Ragnarök, i Final Fantasy XVI pokazuju koliko je Sony i dalje predan kvalitetu.
PlayStation kroz kulturu i društvo
PlayStation nije samo konzola – to je kulturni fenomen. Njegove igre postale su dio pop-kulture, inspirisale filmove, serije, umjetnost i muziku. Likovi poput Kratosa, Joela i Ellie, Snakea, Aloy ili Spidermana postali su moderni mitovi.
U mnogim domovima, PlayStation nije samo sredstvo za igranje – on povezuje ljude. Porodice se okupljaju, prijatelji se druže, online zajednice cvjetaju. Igre su danas društveni događaj, platforma za učenje, kreativnost i izražavanje.
Sony je kroz PlayStation uspio nešto što rijetko koji brend može: spojiti emociju, inovaciju i identitet. Za mnoge je prva konzola bila “prvi san”, prvi dodir s digitalnim svijetom koji je budio maštu i ambiciju.



